Jobb smartere – god samhandling i praksis

Den 28. august går høstens store samhandlingsseminar av stabelen. Målet er å finne ut hvordan vi kan jobbe smartere og få til god samhandling i praksis. (Påmelding her)

Med følgende fem temaer på seminaret ønsker vi å dykke ned i de viktigste problemområdene:

>> Følg feeden på dette emnet

1. Nye arbeidsformer gir produktivitet og vekst
Ole Johan Heum i Steria og Morten Dybdahl fra Microsoft

Sammen med Microsoft leverer Steria rådgivningskonseptet «Jobb Smartere» som tilrettelegger for nye arbeidsformer. Målsetningen er å bidra til økt produktivitet og vekst for virksomheten. «Jobb Smartere» er ikke opplæring i ny teknologi, men en prosess som driver atferdsendring. Vi gir deg innsikt og deler erfaringer fra kunder.

2. Jobb mer effektivt med søk
Kristian Norling i Findwise

Intranetportaler med søkemotorer som tar for seg mange kilder, inklusive sosiale medier, bidrar til økt effektivitet og samhandling. Løsningene er så vel «people centric» som «topic centric». Vi deler vår erfaring fra våre Findability løsninger.

3. Brukerdrevet innovasjon og samskaping (co-creation)
Anna Kirah, Steria

Anna er en av de fremste kapasitetene inne co-creation og skal holde foredrag på TEDx Oslo senere i høst. Opplevelsesbasert co-creation dreier seg om ledelse- og medarbeiderinvolvering for bedre kundetilfredshet og gode resultater. Co-creation gir konkurransefortrinn med for eksemplel positiv påvirkning på motivasjon, effektivisering og smidige prosesser.

4. Digital samhandling og nye kommunikasjonsvaner
Kristin Larvin og Hege Line i Steria

  • Digital samhandling som drivstoff for verdiskapning i organisasjonen.
  • Forenkling av prosesser, ledelsesstrukturer og kommunikasjon.
  • Sosiale medier som effektive kommunikasjonskanaler.
  • Aktørene som setter premissene
  • Digitale trender 2012.

5. Brukervennlighet: Fra plagsomme til motiverende it-løsninger
Eli Toftøy-Andersen og Hege Harreschou i Steria

Alle vil gjerne ha gode, brukervennlige løsninger. Hvorfor innføres det da fremdeles nye interne systemer som rett og slett oppleves som plagsomme? For å heve kvaliteten må vi være klar for å investere i gode brukeropplevelser og universell utforming underveis i prosjektene, i stedet for å utsette kostnaden til opplæring og support. På den måten blir det lettere å ta ut gevinstene og sørge for at alle medarbeidere kan benytte de nye verktøyene.

 Her kan du se hele programmet

 

 

Sopra Steria is an European leader in digital transformation. Combining high quality and performance services, added value and innovation, Sopra Steria enables its clients to make the best use of digital technology.

En kommentar om “Jobb smartere – god samhandling i praksis

Legg inn en kommentar